De introductie van het digitale patiëntendossier heeft inmiddels een grote invloed op de werkwijze van de ziekenhuizen en alle andere zorginstellingen. Het opslaan en beheren van de fysieke dossiers is echter nog lang niet overbodig. Naast de wettelijke bewaarplicht voor de fysieke dossiers bevatten deze dossiers nog zeer waardevolle informatie voor de behandeling van de patiënten. Het uitbesteden van de opslag en beheer van de fysieke dossiers is door deze ontwikkeling steeds vaker een interessante optie. KarmacM&R biedt archiefbeheer aan voor de zorg.
De voordelen van archiefbeheer voor Zorginstellingen en Ziekenhuizen
Door de fysieke patiëntendossiers door KarmacM&R te laten beheren ervaren onze relaties een aantal belangrijke voordelen. In de eerste plaats is het niet meer nodig om kostbare ruimte in het ziekenhuis te reserveren voor de opslag van de dossiers en vervallen de beheerskosten. De benodigde ruimte neemt doorgaans door de jaarlijkse vernietiging van dossiers ook af en wordt daardoor steeds minder efficiënt gebruikt. Door het gebruik van digitale patiëntendossiers wordt van opgevraagde dossiers ook verwacht dat deze in hoge kwaliteit gedigitaliseerd worden, bij voorkeur inclusief het overnemen van de in het dossier aanwezige tab indeling. Vanzelfsprekend moeten de dossiers snel op trefwoord doorgezocht kunnen worden en moeten alle afwijkende formaat documenten ook in het digitale dossier aanwezig zijn.
Dankzij de legbordstelling oplossing van KarmacM&R kunnen de dossiers 1-op-1 vanuit de opslag in het ziekenhuis overgenomen worden op de legborden in het depot van KarmacM&R. Dit bespaart het ompakken van dossiers in dozen en het overnemen van de registratie.
Om ook daadwerkelijk op termijn te kunnen gaan besparen op de opslag kunnen wij jaarlijks de dossiers die voor vernietiging in aanmerking komen voor u vernietigen. Hierdoor bent u ook verzekerd dat u niet langer bewaard wat u mag bewaren volgens de AVG richtlijnen en Europese wetgeving die hierop van toepassing is.
Veiligheid
KarmacM&R biedt ook een beveiligingsniveau aan dat voldoet aan de strenge eisen van de zorgsector. Van al onze medewerkers wordt regelmatig een recente VOG verklaring opgevraagd. Dit garandeert dat uw medische informatie veilig en vertrouwelijk wordt behandeld.
Naast de medewerkers van KarmacM&R kunnen alleen medewerkers die geautoriseerd zijn door de beheerder van het ziekenhuis dossiers opvragen. Hierdoor voorkomt u dat er wat mis kan gaan met de strenge privacy regels waaraan organisaties in de zorg moeten voldoen.
Opvraagservice
Met onze Opvraagservice heeft u altijd en overal uw dossiers snel beschikbaar. U kunt uw archief eenvoudig en snel aanvragen. Bij spoed heeft u een dossier al binnen 4 uur digitaal (of fysiek) in uw bezit. Onze Opvraagservice maakt het zo gemakkelijk om altijd en overal toegang te hebben tot uw archief.
Wilt u meer weten over archiefbeheer voor de zorg? Zoek dan niet verder! Neem contact met ons op en krijg de beste oplossing voor archiefbeheer in ziekenhuizen. Via de onderstaande button kunt u contact met ons opnemen. Zo komt u meer te weten over onze diensten op het gebied van archiefbeheer. Laat ons het archiefbeheer voor uw ziekenhuizen verzorgen en ervaar de mogelijkheden die we u kunnen bieden!